FANDOM

Binnnstebuiten is een Vlaamse televisieserie van Studio-A die vanaf 1 juli 2013 wordt uitgezonden op vtm. Met Binnenstebuiten zet vtm haar liefde voor fictie van eigen bodem voor het eerst ook verder tijdens de zomermaanden juli en augustus. Als smaakmaker voor een druk fictienajaar, zeg maar. Daarmee is Binnenstebuiten de derde zomersoap die vtm inlast. De verhaallijnen spelen zich af in gezondheidscentrum De Korf, waar vijf zorgverleners – huisarts Sara Vroomans (Sara Vertongen), sociaal assistente Judith Vermeersch (Ella Leyers), psycholoog Frederik Robrechts (Bert Cosemans), seksuologe Els Rombouts (Lotte Pinoy) en verpleger Tim De Rouck (Yemi Oduwale) – er elke dag buurtbewoners opvangen met de meest uiteenlopende lichamelijke of psychische klachten. De nieuwe zomerse fictiereeks Binnenstebuiten brengt het dagelijkse leven in het centrum in kaart en zoomt in op de verhalen van patiënten en artsen.

In gezondheidscentrum De Korf is geen enkele dag identiek aan de vorige. Vijf zorgverleners – een huisarts, een seksuologe, een psycholoog, een sociaal assistente en een verpleger – vangen er elke dag buurtbewoners op met de meest uiteenlopende lichamelijke of psychische klachten. De nieuwe zomerse fictiereeks Binnenstebuiten brengt het dagelijkse leven in het centrum in kaart en zoomt in op de verhalen van patiënten en artsen.

Met Binnenstebuiten zet VTM haar liefde voor fictie van eigen bodem voor het eerst ook verder tijdens de zomermaanden juli en augustus. Als smaakmaker voor een druk fictienajaar, zeg maar. Luchtige verhalen met een zomers karakter, maar evenzeer spannend en verrassend vormen de rode draad doorheen de reeks. Elke aflevering staat op zich en behandelt aparte cases, waardoor het ook voor kijkers met een drukke zomeragenda makkelijk instappen is.

Gudrun Burie, hoofd Fictie: "De liefhebbers van Vlaamse fictie komen ook deze zomer aan hun trekken bij VTM. We zijn blij dat we hen vanaf 1 juli kunnen laten kennismaken met een nieuwe zomerse reeks, die de kijker elke dag in een nieuw verhaal meeneemt en de boeiende werking van een gezondheidscentrum belicht. Zomerse, maar oprechte verhalen met onverwachte wendingen waar ook de kijker nog iets van opsteekt: die staan centraal in Binnenstebuiten".

Van een allergie, wespensteek, zonneslag of voedselvergiftiging over faalangst tijdens een tweede zit, heimwee op kamp, schuldbemiddeling, een ingeslapen libido tot veilig vrijen op festivals: de zorgverleners van De Korf zetten hun tanden in elk probleem, van welke aard ook. Huisarts Sara Vroomans (Sara Vertongen), sociaal assistente Judith Vermeersch (Ella Leyers), psycholoog Frederik Robrechts (Bert Cosemans), seksuologe Els Rombouts (Lotte Pinoy) en verpleger Tim De Rouck (Yemi Oduwale) gaan via onderzoek en een goed gesprek als team op zoek naar de ware oorzaak van de klachten en naar een mogelijke remedie. Door hun aanpak en reflectie geven ze ook langzaam maar zeker een stukje van zichzelf en van hun eigen leven bloot, en leren we het vijftal gaandeweg beter kennen. Hoe gaan huisarts Sara en psycholoog Frederik bijvoorbeeld om met hun verleden? En wat met de spanning die er tussen Judith en verpleger Tim in de lucht hangt?

Meer dan op de ziektebeelden en diagnoses wordt er in Binnenstebuiten ingezoomd op de patiënten en de menselijke problemen waarmee ze worstelen. Van bij het eerste gesprek tot het resultaat van de behandelingen: in elke aflevering worden zowel de consultaties en bijeenkomsten van de zorgverleners als de oprechte verhalen van hun patiëntenop de voet gevolgd. Vaak is niets wat het lijkt. Achter een fysische kwaal kan psychologisch leed schuilgaan. Achter een psychologisch probleem verstopt zich mogelijk een sociale kwestie. En een sociaal probleem kan het gevolg zijn van een zuiver medische aandoening. Aan de vijf zorgverleners om vanuit hun discipline en in overleg met elkaar de puzzelstukken in elkaar te doen passen.

Uitzenddata

Seizoen 1: Vanaf maandag 1 juli 2013 elke weekdag om 20u20 bij vtm
Elke aflevering wordt dezelfde dag herhaald om 23u45/23u50/00u00/23u20/1u00